Publikační činnost: 2003
BAO - odborné monografie vydané ve VÚPSV, v.v.i.

Evropský sociální monitoring: jak uchopit sociální kvalitu : Přehledová studie a konceptualizace problému. / Marie Valentová - Praha: VÚPSV, 2003. - 107 s.

[ Valentová, Marie ]

Soubory ke ztažení:
Fulltext

Externí odkaz
Klíčová slova: EU; politika sociální; kvalita; ukazatele sociální; situace sociální; VÚPSV

Klíčová slova v angličtině: EU; social policy; quality; social indicators; social situation; RILSA
Klasifikace: T09 - sociální dialog, pracovní podmínky
Návaznost: MPS0000000001
Pracoviště: Typ: Kniha (zpráva výzkumná)

Publikační činnost: 2009
BAO - odborné monografie vydané ve VÚPSV, v.v.i.

Přístup pracovníků vybraného zařízení sociálních služeb ke klientům v kontextu implementace Standardů kvality. [Effect of the Quality Standards Implementation on the Approach of Social Service Workers to Clients in a selected provider organisation.]. / Libor Musil, Kateřina Kubalčíková, Jana Havlíková - Praha: VÚPSV, v.v.i., 2009. - 66 s. - ISBN 978-80-7416-036-3

[ Musil, Libor - Kubalčíková, Kateřina - Havlíková, Jana ]

Externí odkaz
Anotace:  Reforma sociálních služeb v ČR, zvláště přijetí zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách a v jeho rámci specifického nástroje dosahování kvality - Standardů kvality sociálních služeb, vnesla do poskytování těchto služeb nové principy. V této studii se zaměřujeme na ty změny, které požadavek naplňování nových principů vyvolal v kultuře poskytování sociálních služeb. Předložené závěry jsou založeny na empirickém šetření "Využití Standardů kvality v politice vybraného nestátního neziskoČvého subjektu a jeho vliv na přístup pracovníků sociálních služeb ke klientům". Cílem kvalitativní případové studie realizované v letech 2007 až 2008 bylo mj. popsat a pochopit působení Standardů kvality na kulturu poskytování sociálních služeb ve vybrané poskytovatelské organizaci.
 
Anotace v angličtině:  There is an ongoing transformation process in social services in the Czech Republic. In particular the adoption of Act No. 108/2006 Coll. on social services and specific Quality Standards within its framework put new principles into providing of social services. The aim of this study is to address the challenges to the culture of provision of social services originated in requirement to employ the new principles. Our findings are based on the results of research into the "Use of Quality Standards in the Policy of a Selected Non-Governmental Organisation and its Effect on the Approach of Social Service Workers to Clientsö. The objective of the qualitative case study carried out in 2007 and 2008 was i.a. to describe and understand the effects of implementaČtion of Quality Standards on the culture of provision of social services in a selected provider organisation.
Klíčová slova: ČR; služby sociální; kvalita sociálních služeb; standardy kvality; kultura poskytování sociálních služeb; azylový dům; dilemata práce s klienty

Klíčová slova v angličtině: CR; social services; shelter; quality; quality of social services; standards of quality; culture of social services; dilemmas of work with client
Klasifikace: T06 - sociální pomoc, sociální služby
Návaznost: MPS4577300901 - Výzkumný záměr VÚPSV
Ohlasy:
 (2x)
Pracoviště: VUPSVBOOSP Typ: Kniha

Publikační činnost: 2022
BDD - odborné články v domácích recenzovaných časopisech

Výsledky v sociální práci a jejich vztah ke kvalitě výkonu sociální práce [Outcomes in Social Work and its Relationship to the Quality of Social Work Practice]. / Jana HAVLÍKOVÁ, Olga HUBÍKOVÁ - In: Sociální práce/Sociálna práca. - ISSN 1213-6204 - Roč. 22, č. 3 (2022), s. 89-106 (17 stran).

[ HAVLÍKOVÁ, Jana - HUBÍKOVÁ, Olga ]

Soubory ke ztažení:

Externí odkaz
Anotace:  CÍLE: Na základě pohledů expertů diskutujeme téma výsledku výkonu sociální práce ľ co lze v sociální práci považovat za výsledky, jaká mají tyto výsledky specifika a jaký mají vztah ke kvalitě výkonu sociální práce.
TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Téma výsledkové kvality je zasazeno do širokého kontextu New Public Managementu (NPM). Východiskem pro pojednání o výsledku v sociální práci pak jsou vybrané charakteristiky sociální práce (prvek nepředvídatelnosti a dvojí mandát).
METODY: Byla uplatněna tematická analýza polostrukturovaných rozhovorů se zástupci záměrným výběrem vytvořeného vzorku řídících a metodických orgánů a střešních organizací ovlivňujících výkon sociální práce v různých oblastech.
VÝSLEDKY: Experti spojují s kvalitou sociální práce především ty její výsledky, které mají bezprostřední či dlouhodobý dopad na kvalitu života klientů. Na jejich dosahování má vliv i sociální prostředí, a proto je nelze přímo využít pro externí hodnocení kvality sociální práce. Výsledky typu výstupy, tj. měřitelné aspekty procesu poskytování služeb sociální práce, nelze dle expertů za indikátory kvality sociální práce považovat, a pokud jsou takto využity, hrozí snížení kvality sociální práce.
IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Mechanismy zodpovídání se z výsledků své práce formulované v rámci NPM nejsou pro sociální práci vhodné. Je nezbytné nejen formulovat takové návrhy hodnocení kvality v sociální práci, které důsledně vycházejí z hodnot a specifik sociální práce, ale též usilovat o jejich prosazení.
 
Anotace v angličtině:  OBJECTIVES: Based on expert opinions, we have discussed what may be considered as results in social work, their specifics, and how they relate to the quality of social work practice.
THEORETICAL BASE: Result quality has been framed by the context of New Public Management (NPM). The starting point for discussion of the results in social work was the selected characteristics of social work (the element of unpredictability and the dual mandate).
METHODS: Thematic analyses of semi-structured interviews with representatives of deliberately selected sample of organisations influencing the performance of social work in various areas was applied.
OUTCOMES: Experts associate with the quality of social work primarily outcomes that have an impact on the quality of life of the clients. However, social environment intervenes into outcomes achievement, and therefore they cannot be used for external evaluation of the quality. According to experts, outputs, i.e., measurable aspects of the process of providing social work services, cannot be considered as indicators of the quality of social work; if they are, then there is a risk of decreasing quality.
SOCIAL WORK IMPLICATIONS: Mechanisms of accountability developed within the NPM are not suitable for social work. It is necessary to formulate and to enforce oneĺs own proposals based on the values and specifics of social work.
Klíčová slova: práce sociální; hodnocení; kvalita; správa veřejná

Klíčová slova v angličtině: social work; Evaluation; quality; Public Management
Klasifikace: T06 - sociální pomoc, sociální služby
Návaznost: IP70707 Kvalita výkonu sociální práce v ČR - vytvoření metodiky hodnocení a provedení prvotní evaluace
Pracoviště: VUPSVSPSP Typ: Článek z periodika

Publikační činnost: 2022
BAO - odborné monografie vydané ve VÚPSV, v.v.i.

Metodika hodnocení kvality výkonu sociální práce [ : Methodology Guide for Assessment the Quality of Social Work Performance]. / Olga HUBÍKOVÁ, Jana HAVLÍKOVÁ, Robert TRBOLA, Libor MUSIL - Praha: RILSA, 2022. - 292 stran

[ HUBÍKOVÁ, Olga - HAVLÍKOVÁ, Jana - TRBOLA, Robert - MUSIL, Libor ]

Soubory ke ztažení:

Externí odkaz
Anotace:  Metodika hodnocení kvality výkonu sociální práce představuje nástroj pro zjišťování kvality výkonu sociální práce v ČR, který umožní dlouhodobě monitorovat vývoj kvality výkonu sociální práce napříč segmenty sociální ochrany, kde je v současné době sociální práce uplatňována, a to s cílem kontinuální podpory rozvoje profesionální sociální práce v ČR. Metodika obsahuje nejen konceptuální vymezení kvality v sociální práci, včetně parametrů profesionální sociální práce, a metodické návody, ale zahrnuje též nástroje pro hodnocení kvality výkonu sociální práce v ČR ľ jedná se o: (1) Souboru kritérií a indikátorů monitorování kvality výkonu sociální práce, (2) dotazník "Kvalita výkonu sociální práce v ČR" a (3) Klíč pro vyhodnocení kvality výkonu sociální práce v ČR na základě dat získaných s využitím dotazníku "Kvalita výkonu sociální práce v ČR". Metodika vznikala v procesu neustálé interakce mezi teorií a empirickými daty a za úzké spolupráce mezi výzkumem a praxí.
 
Anotace v angličtině:  The Methodology Guide for Assessment the Quality of Social Work Performance is a tool for determining the quality of social work performance in the Czech Republic, which will enable long-term monitoring of the development of the quality of social work performance across the segments of social protection where social work is currently applied, with the aim of continuous support for the progress of professional social work in Czech Republic.
The Guide contains not only a conceptual definition of quality in social work, including the parameters of professional social work, and methodological instructions, but also includes tools for evaluating the quality of social work performance in the Czech Republic, these are: (1) Set of Criteria and Indicators for Monitoring the Quality of Social Work Performance, (2) questionnaire "Quality of Social Work Performance in the Czech Republic" and (3) key for evaluating the quality of social work performance in the Czech Republic based on data obtained using the "Quality of Social Work Performance in the Czech Republic" questionnaire. The Guide was created in the process of constant interaction between theory and empirical data and in close cooperation between research and practice.
Klíčová slova: ČR; metodika; práce sociální; kvalita; hodnocení; standardizace

Klíčová slova v angličtině: Czech Republic; methodology; social work; quality; evaluation; standardization
Klasifikace: T06 - sociální pomoc, sociální služby
Návaznost: IP70707 Kvalita výkonu sociální práce v ČR - vytvoření metodiky hodnocení a provedení prvotní evaluace
Pracoviště: VUPSVSPSP Typ: Kniha


Báze dat jsou řízeny systémem WEBIS
Copyright © 1998-2011, CEIT